فلاش تانک و سیفون

اگر بخواهیم اجزای اصلی تجهیزات یک سرویس بهداشتی را بررسی کنیم، قطعا در این میان نام فلاش تانک و سیفون را می شنویم. فلاش تانک همان مخزن ذخیره سازی آب می باشد که از طریق آزادسازی ناگهانی آب برای  شست و شوی کاسه توالت مورد استفاده قرار میگیرد. سیفون، همان لوله ای است که در زیر کاسه توالت به صورت خمیده قرار دارد و به کمک آبی که در آن ذخیره شده است، از انتشار بوی بد جلوگیری میکند.

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک وسیله‌ای از جنس فلز و پلاستیک است که وظیفه ذخیره سازی آب را دارد. در سرویس بهداشتی از آن آب ذخیره شده برای شستشوی توالت استفاده می‌شود. آب ذخیره شده در مخزن فلاش تانک در هنگام نیاز با شدت بسیار بالا رها می شود، در این صورت با کمترین میزان آب مصرفی، دست شویی تمیز می شود. این محصول در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود، که شما می توانید با توجه به نیاز های منزل خود، آن را انتخاب کنید

 

سیفون چیست؟

سیفون یکی از اجزای اصلی در سیستم فاضلاب ساختمانی است. مکانیزم سیفون به گونه ای است که پس از هر بار تخلیه فاضلاب، مقداری آب در داخل آن باقی ‌می‌ماند. این مایع ارتباط فضای داخلی چاه فاضلاب را با فضای داخل ساختمان قطع ‌می‌کند. آبی که داخل لوله سیفون باقی می ماند را آب ‌بند ‌می‌نامند. سیفون نیز انواع و اشکال مختلفی دارد که با توجه به چگونگی استفاده می توانید نوع سیفون مورد نظرتان را انتخاب کنید. یکی از جدید ترین مدل های سیفون، سیفون اکسپوز است

 

 

مزایای استفاده از فلاش تانک

از مهمترین مزایای فلاش تانک، صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب است. با استفاده از این محصول می توانید سرویس بهداشتی پاکیزه تری داشته باشید، چرا که مانع رشد باکتری در محیط می شود. این مسئله موجب می شود تا از دست عوامل بیماری زا تا حد بسیار خوبی در امان باشید. این محصول از انسداد لوله توالت نیز جلوگیری ی کند. از آنجایی که تنوع بسیاری بالایی دارد، امکان انتخاب را به شما می دهد. به طور مثال مدل فلاش تانک تو کار، فضای داخلی کارآمد تری را برای شما به وجود می آورد و مانع اشغال بیهوده فضای داخلی می شود.

 

 

مزایای استفاده از سیفون

از بارز ترین ویژگی های سیفون، ممانعت از ورود بوی بد فاضلاب به فضای سرویس بهداشتی است. همچنین وجود سیفون مانع از ورود حشرات موذی و سوسک های فاضلابی به داخل محیط می شود. یکی از مزایای سیفون، امکان بیرون آوردن اشیا و یا وسایلی است که ممکن است اتفاقی به درون کاسه توالت افتاده باشند. ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که طلا، گوشی موبایل از جیب مان به درون توالت بیوفتد. سیفون با توجه به ساختاری که دارد این امکان را به ما می دهد تا قبل از اینکه فلاش تانک را بکشیم، وسایل افتاده در توالت را بیرون آوریم.

 

تفاوت نصب فلاش تانک با سیفون

همانطور که اشاره شد، فلاش تانک محل ذخیره سازی آب است که این مخزن میتواند به دو صورت، یا داخل و یا روی دیوار( توکار یا روکار) نصب شود. همچنین در انواع مختلفی همچون اهرمی یا فشاری دکمه دار، مورد استفاد قرار می گیرد. سیفون، که یکی از اجزای لوله کشی فاضلاب محسوب می شود، در زیر کاسه توالت به صورت لوله ای خمیده نصب می شود. توجه داشته باشید که سیفون عضوی الزامی در سیستم لوله کشی می باشد.

 

 

فرق فلاش تانک با سیفون چیست ؟

این دو عضو اصلی در سرویس بهداشتی  تفاوت های بسیاری دارند که ممکن است با آن ها آشنایی نداشته باشید. شاید در بسیاری از موارد به اشتباه از کلمه ی سیفون که عامیانه تر است به جای فلاش تانک استفاده کرده باشید بدون آنکه نسبت به تفاوت آن دو اطلاعی داشته باشید. بسیاری از مردم نسبت به تفاوت عملکردشان نیز بی خبر هستند. درادامه این مقاله با بررسی فرق فلاش تانک با سیفون می پردازیم و یکبار برای همیشه این مسئله را حل می کنیم.

 

 

تفاوت کارکرد فلاش تانک با سیفون

تنوع استفاده از فلاش تانک و سیفون بسیار قابل توجه است. سیفون در سرتاسر لوله کشی های ساختمان وجود دارد. در تمامی لوله کشی های فاضلاب و در همه ی نقاط یک ساختمان از سیفون استفاده می شود. از سیفون در سرویس بهداشتی، حمام ، آشپزخانه و دیگر نقاطی که تخلیه فاضلاب لازم است، استفاده می شود. فلاش تانک صرفا در سرویس بهداشتی کاربرد دارد و در بالای کاسه توالت نصب می شود.

تفاوت عملکرد فلاش تانک با سیفون

نقش اصلی فلاش تانک، عمل به عنوان محل ذخیره سازی آب است، تا در موارد مورد نیاز آب را با فشار بالا منتقل کند. با رها کردن یکباره آب از درون مخزن به کاسه توالت، فرآیند شست و شو صورت می گیرد. وظیفه ی اصلی سیفون این است تا به کمک مقدار آبی که در خودش ذخیره می کند، از انتشار بوی بد توالت به محیط اطراف جلوگیری کند. آب به عنوان مانعی در مقابل گاز های بد بو عمل کرده و مانع انتشار آن ها می شود.

 

 

پیشنهاد ما به شما

از آنجاییکه یکی از معضلات بزرگ امروز جهان، مشکل کمبود آب است، حداقل وظیفه ی انسانی ما صرفه جویی در مصرف آب می باشد. بهتر است که این مسئله را در خانه هایمان جدی بگیریم و با استفاده از ابزار و تجهیزاتی که موجب صرفه جویی در مصرف می شوند، کمک کنیم تا از این معضل جهانی رهایی یابیم. فلاش تانک یکی از تجهیزات مناسبی است که این امر را میسر می کند. شما با استفاده از این محصول هم گامی مثبت در جهت حل مشکل کم آبی بر داشته اید و هم محیط بهداشتی را برای خانه خود به ارمغان می آورید.فلاش تانک های گبریت سرس سیگما و الفل ساخت المان یکی از باکیفیت و بروز تربن فلاش تانک های مجود در بازار ایران می باشد که علاوه بر صرفه جویی در مصرف اب از متریال وکیفیت بالا نیز برخوردار است .

 

 

سخن آخر

فلاش تانک و سیفون، دو تجهیز کاملا متفاوت از یکدیگر هستند که کاربرد های جداگانه ای دارند و نمی توان کارکرد این دو محصول را یکی دانست.حال، با اطلاع از تفاوت های فلاش تانک و سیفون، نحوه عملکرد هر یک و مزایای استفاده از آن ها، می توانید انتخاب بهتری برای فلاشینگ سرویس بهداشتی منزل خودتان، داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات سرویس بهداشتی، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس : 88601198-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه