روشویی از جمله تجهیزاتی به شمار می رود که علاوه بر مزایا و کاربردهای گسترده ای که دارد، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز ایفا می کند. ما در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به روشویی سرامیکی و تلاش می کنیم به مهم ترین سوالات شما پاسخ دهیم.
روشویی سرامیکی چیست؟
روشویی سرامیکی را یکی از بهترین و مناسب ترین انواع روشویی ها می دانند. همان گونه که از نام این روشویی نیز مشخص می باشد، جنس آن از سرامیک است. سرامیک نوعی سفال می باشد که از خاک رس ساخته شده است. این سفال سپس در معرض حرارت قرار گرفته و سفت شده است. معمولا سرامیک ها را با مخلوطی از خاک رس، آب، پودرها می سازند. در ادامه نوبت به فرم دهی و پختن در کوره هایی با حرارت بالا می رسد.

مهم ترین مزایای روشویی سرامیکی

روشویی سرامیکی از جمله روشویی های پرکاربرد و پرطرفدار به شمار می رود. از مهم ترین دلایل اقبال مردم به این نوع روشویی را می توان، مزیت های متعدد آن دانست. در ادامه به مهم ترین مزایای این نوع روشویی اشاره خواهیم کرد:
 
1- نظافت و نگهداری سهل و آسان
از آنجا که رنگ بیشتر این روشویی ها سفید می باشد، آلودگی ها را نشان می دهند رنگ سفید باعث می شود تا شما بسیار آسان تر از آلودگی های روشویی باخبر شوید. تمیز کردن این نوع روشویی ها نیز بسیار آسان می باشد و می توانید با بسیاری از پاک کننده ها، آنها را شست و شو نمایید و تمیز کنید.
2-دوام و ماندگاری بالا
 یکی مهم ترین مزایای روشویی سرامیکی، ماندگاری بالای این جنس می باشد. به ویژه آن دسته از روشویی هایی که از خاک رس تقویت شده ساخته شده اند. این جنس در مقایسه با سرامیک های معمولی محکم تر می باشد. همچنین در برابر انواع ضربه، لکه، حرارت، مواد شیمیایی و … نیز مقاوم تر می باشد.
3-طرح های متعدد و گوناگون
از آنجا که روشویی های سرامیکی از پرطرفدارترین جنس ها در بازار به شمار می روند، تنوع قابل ملاحظه ای نیز دارند. این تنوع به ویژه در شکل ها و مدل ها خود را نشان داده است. همچنین امروزه به جز رنگ سفید، رنگ های متنوعی نیز به بازار آمده است. شما می توانید به راحتی رنگ روشویی خود را با رنگ کابینت، کف و … هماهنگ و ست کنید. علاوه بر این تنوع و گوناگونی در تعدد کاسه های روشویی نیز به چشم می خورد و شما می توانید به سهولت روشویی دلخواه و مطلوب خود را سفارش دهید.
 
4-مقاوم در برابر جذب رطوبت
از آنجا که سرامیک از موادی ساخته شده است که آب را جذب نمی کنند، این جنس، جنس بسیار مناسبی برای روشویی به شمار می رود. شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی با انواع محصولات پاک کننده اقدام به نظافت روشویی خود نمایید و مطمئن باشید که این کار هیچ تأثیر منفی بر کیفیت روشویی نخواهد گذاشت.

مهم ترین معایب روشویی سرامیکی
می توان گفت که روشویی سرامیکی معایب چندانی ندارد و معایب آن در مقایسه با مزایای آن بسیار ناچیز و اندک می باشد. شاید یکی از مهم ترین معایب آن این باشد که ممکن است بشکند. اگر روشویی سرامیکی شما ضربه ی سخت و محکمی بخورد، ممکن است بشکند و خرد شود. اما در صورتی که با احتیاط رفتار کنید و اجسام سنگین را نزدیک این روشویی قرار ندهید، احتمال بسیار کمی دارد که اتفاقی برای روشویی شما بیفتد.
نکاتی که باید به هنگام خرید روشویی سرامیکی در نظر بگیرید

کاسه های رو سنگی و نصب آن

کاسه روشویی روسنگی زیبایی خاصی به محیط سرویس بهداشتی می دهند.این مدل کاسه روشویی ها در انواع مختلف تولید می شوند که به صورت کاسه های روشویی گرد (کرو) یا چهارگوش و یا مدل های غیر هندسی که در بعضی از مدل های این کاسه ها جای شیر گذاشته شده مانند عکیس زیر .

و کاسه روشویی های بدون جای شیر که شیر آب در روی یک صفحه به صورت شیر توکار دیواری نصب می شوند .

باید هنگام خرید این مدل روشویی ها دقت داشته باشیم که برای روشویی هایی که دارای جای شیر هستند میتوانیم از شیر های پایه کوتاه استفاده کنیم ولی برای روشویی های بدون جای شیر باید از شیر های پایه بلند یا شیر های تو کار استفاده کنیم

همین طور در هنگام استفاده از روشویی های بدون جا شیر فزای بیشتری برای شستن دست ها داریم ولی روشویی های با جا شیر از پراکندگی اب در اطراف روشویی جلوگیری میکنن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه