ارتفاع مناسب نصب روشویی یکی از مواردی است که باید در هنگام طراحی و ساخت سرویس بهداشتی مد نظر قرار گیرد. این کار نه تنها از لحاظ زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه اهمیت دارد، بلکه از نظر سلامتی و راحتی کاربران نیز بسیار مؤثر است.

اگر ارتفاع روشویی با استاندارد مورد نیاز همخوانی نداشته باشد، ممکن است در آینده باعث بروز مشکلاتی برای بهره برداران شود. علاوه بر این، اگر ارتفاع روشویی بیش از حد بالا یا پایین باشد، ممکن است کاربران را مجبور به خم شدن یا بلند شدن زیاد کند.

این امر می‌تواند دراز مدت منجر به ایجاد درد و ناراحتی در قسمت‌های مختلف بدن، مخصوصاً کمر و گردن شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است که ارتفاع مناسب نصب روشویی و استانداردهای آن را در نظر بگیرید.

انواع روشویی دیواری و نصب آن

روشویی های کابینتی بسته به جنس و طرح ساخته شده اند، انواع مختلفی دارند. بنابراین روش نصب هر کدام از آنها هم متناسب با خصوصیاتشان است. اما به طور کلی می توان گفت که روشویی های کابینتی را می توان به سه دسته اصلی زیر تقسیم کرد:

  • روشویی کابینتی دیواری یا وال هنگ
  • روشویی کابینتی ایستاده
  • روشویی کابینتی پایه دار

ارتفاع مناسب برای نصب روشویی در انواع مختلف تابع یک قاعده و اندازه مشخص است که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهد شد هرچند ممکن است تفاوتی در جزئیات نصب این روشویی ها وجود داشته باشد.

چگونه ارتفاع مناسب نصب روشویی را تعیین کنم؟

برای تعیین ارتفاع مناسب روشویی، باید چند نکته را در نظر داشته باشید؛ اول اینکه ارتفاع روشویی باید با قامت و راحتی شما هماهنگ باشد. دوم اینکه ارتفاع روشویی باید با اندازه و مدل کابینت و کاسه روشویی متناسب باشد. سوم اینکه ارتفاع روشویی باید با فضای موجود در سرویس بهداشتی شما سازگار باشد.

بر اساس استانداردهای موجود، ارتفاع استاندارد روشویی بین ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است ولی شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود، از این محدوده کمی بالاتر یا پایین‌تر بروید.

ارتفاع روشویی برای نصب

روشویی ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول روشویی هایی هستند که پایه دارند و گروه دوم روشویی هایی که بدون پایه هستند. در صورتی که روشویی شما از نوع پایه دار باشد، نصب آن آسان است. ارتفاع این نوع روشویی ها حدود ۸۰ سانتی‌متر است و شما فقط باید شیرآلات را روی محل مشخص شده قرار دهید.

البته باید توجه داشته باشید که ارتفاع مناسب نصب روشویی ۸۰ سانتی‌متر از سطح زمین است. پس شیرهای آب را باید حدود ۵۵ سانتی‌متر بالاتر از کف نصب کنید. عمق روشویی ها معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است و سوراخ هر روشویی نیز بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر می باشد.

تفاوت ارتفاع ۸۰ سانتی در روشویی های پایه دار و وال هنگ

روشویی های بی پایه و وال هنگ که اخیرا رایج شده اند، همانند روشویی های دیگر، باید در ارتفاع ۸۰ سانتی متری از زمین نصب شوند.

به عبارت دیگر ارتفاع مناسب نصب روشویی برای همه نوع روشویی، اعم از پایه دار، کابینت دار، کلاسیک و قدیمی و … صادق است. همچنین برای نصب روشویی به دیوار، باید مراقب باشید که فاصله سوراخ های مخصوص نصب روشویی ۷۵ سانتی‌متر باشد.

نحوه نصب انواع روشویی

پس از اندازه گیری ارتفاع مناسب نصب روشویی، می‌توانید از ابزارهایی مانند دریل، پیچ گوشتی، پیچ و رولپلاک برای نصب روشویی بر روی دیوار استفاده کنید.

قبل از این کار، باید مطمئن شوید که دیوار شما مقاوم و قابل حفر است. همچنین باید محل مناسبی را برای عبور لوله‌های آب و فاضلاب انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است با نشتی آب یا بوی بد مواجه شوید.

برای انتخاب ارتفاع مناسب نصب روشویی، باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه باید ارتفاع روشویی را با توجه به قد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، تنظیم کنید. معمولا ارتفاع استاندارد روشویی بین ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متر است.

دوم اینکه باید فاصله کافی بین روشویی و سایر وسایل سرویس بهداشتی را رعایت کنید. مثلا بین روشویی و توالت باید حداقل ۲۰ سانتی‌متر فاصله باشد. سوم اینکه باید اندازه و شکل روشویی را با توجه به فضای سرویس بهداشتی انتخاب کنید. مثلا اگر فضای شما کوچک است، بهتر است از روشویی‌های گرد یا مثلثی استفاده کنید.

در این مطلب به ارتفاع مناسب نصب روشویی پرداختیم؛ یکی از مراحل مهم نصب روشویی در سرویس بهداشتی، تعیین ارتفاع مناسب آن است. اگر این مرحله را با دقت انجام ندهید، ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوید. برای داشتن یک روشویی راحت و کارآمد، باید ارتفاع آن را با استفاده از متر و تراز به درستی اندازه گیری کنید.

شما میتوانید برای خرید انواع کاسه های روشویی زیر سنگی و رو سنگی از برند های مختلغ داخلی و خارجی مانند توتوtoto با کارشناسان فذوش ما در ارتباط باشید .

میتوانید برای سفارش انواع روشویی کابینتی صفارشی مخصوص خود با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .

021-88217750

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه