هنگام خرید تجهیزات سرویس بهداشتی این سوال پیش می آید که فرق فلاش تانک با فلاش والو چیست؟ امروزه تهیه فلاش تانک برای دستشویی جزو ضروریات است. در حال حاضر اکثر افراد در خانه ها آپارتمانی زندگی می کنند و از طرفی فاضلاب شهری بهم متصل شده است. به وجود آمدن چنین شرایطی ایجاب می کند که با استفاده از حجم زیاد آب مواد زائد از محیط زندگی افراد دور شود.
شما می توانید پس از دانستن فرق فلاش تانک با فلاش والو به آسانی سرویس بهداشتی خود را تجهیز نمایید و پاکیزگی را محیط ایجاد کنید.

معرفی فلاش تانکها

برای آگاهی از فرق فلاش تانک با فلاش والو ابتدا باید فناوری فلاش تانک را تعریف کرد. فلاش تانک دستگاهی است که حجم مشخصی از آب را ذخیره می کند و در سرویس بهداشتی جهت شستشوی کاسه توالت مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد فلاش تانک به گونه ای است که آب با فشار زیاد جریان پیدا می کند و مواد زائد را از محیط سرویس بهداشتی و لوله فاضلاب اطراف دور خواهد کرد.
قبل از توضیح درباره فرق فلاش تانک با فلاش والو بهتر است شما را با تاریخچه این فناوری آشنا نماییم. در برخی از تمدن ها تمیزی و نظافت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و برخی از تمدن ها شکوه و عظمت خود را با ایجاد تاسیسات مختلف به نمایش گذاشته اند. مانند تمدن ایران باستان که با داشتن سیستم لوله کشی در شهرهای خود مدنیت را گسترش داده است.

درباره سیستم فلاش تانک نیز شواهدی به دست آمده که در روم باستان ۲۵۰۰ سال قبل از ظهور مسیح چنین فناوری وجود داشته که به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شده است.
کسانی که فلاش تانک های ابتدایی را اختراع کردند اطلاع زیادی درباره فرق فلاش تانک با فلاش والو نداشته و تنها به شکل ساده ای از این تکنولوژی دست پیدا کرده بودند. در سال ۱۵۹۶ در قصر سلطنتی ملکه الیزابت اول یکی از اشراف با قرار دادن مخزنی در طبقه دوم سرویس بهداشتی سیستم ابتکاری فلاش تانک خود را به وجود آورد.
اما اولین اختراع فلاش تانک به طور اختصاصی در سال ۱۷۳۸ میلادی بوده و طی سالها تحول زیادی پیدا کرده است. در نهایت در سال ۱۸۱۹ فلاش تانک توسط beaufort ساخته و عرضه شده و با توجه به نیاز عمومی تجاری سازی گشت.

معرفی فلاش تانکها

معرفی کردن فلاش تانکها

فلاش تانک بر اساس نصب به چند مدل تقسیم می شود؟

فرق فلاش تانک با فلاش والو در موارد مختلفی است. فلاش تانک بر اساس نحوه نصب به انواع گوناگون تقسیم می شود که در زیر به آن اشاره خواهد شد.

  1. فلاش تانک روکار: فلاش تانک روکار محفظه ای از جنس فلز یا پلاستیک است که آب را در خود ذخیره می کند و سپس برای تمیزی محیط سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام آن پیداست روکار بوده و بخشی از فضا را اشغال می کند. روکار بودن فلاش تانک مزایا و معایبی دارد. مزیت آن دسترسی آسان، عیب یابی و تعمیرات راحت است. از معایب این دستگاه اشغال فضا است. همچنین از نظر زیبایی شناختی میتواند بر نمای سرویس بهداشتی تاثیرگذار باشد.
  2. فلاش تانک توکار: فرق فلاش تانک با فلاش والو در نحوه عملکرد آن می باشد و ممکن است هر کدام به صورت توکار یا روکار نصب شوند. مخزن فلاش تانک توکار در دیوار نصب می شود و جز اهرم تخلیه آب اجزایی از آن در داخل سرویس بهداشتی دیده نمی شود. در حال حاضر خرید فلاش تانک توکار در بازر بسیار رواج پیدا کرده است.

این نوع فلاش تانک محیط را مرتب تر و زیباتر نشان می دهد. همچنین امکان استفاده از مخازن بزرگتر وجود دارد. هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند و تمیزی بیشتری به دنبال خواهد داشت. اما از معایب آن دسترسی سخت به دستگاه است. در صورتی که دستگاه دچار مشکل شود، عیب یابی و تعمیرات آن دشوار بوده و هزینه و زمان بیشتری را صرف می کند.

فلاش تانک

فرق فلاش تانک با فلاش والو

بررسی انواع فلاش والوها

برای بررسی فرق فلاش تانک با فلاش والو باید فلاش والو را نیز معرفی کرد. فلاش والو نوعی مخزن ذخیره آب برای پاکسازی محیط سرویس بهداشتی است که به صورت هوشمند عمل می کند. فلاش والو بر اساس محل نصب، شکل، مدل و نحوه عملکرد انواع مختلفی دارد که در زیر به برخی از آن آنها اشاره خواهد شد.

  • فلاش والو دیواری: فلاش والو دیواری معمولا در سرویس بهداشتی های ایرانی نصب می شود و بسته به نیاز کاربر ممکن است توکار یا روکار باشد. به محض خروج فرد از سرویس یا باز و بسته شدن درب این دستگاه به طور اتوماتیک عمل خواهد کرد و آب با فشار زیاد در کاسه توالت جاری می شود‌.
  • فلاش والو فرنگی یا زمینی: فرق فلاش تانک با فلاش والو می تواند در نحوه بکارگیری آن نیز باشد. فلاش والو خودکار عمل می کند و با قرار دادن چشمی هوشمند پس از استفاده از سرویس فرنگی عمل می کند.

فلاش والو از نظر ساختار نیز دسته بندی گوناگونی دارد:

  • فلاش والو آنتی باکتریال: برای ساخت محفظه این نوع فلاش والوها موادی به کار می رود که ضد باکتری است و از ورود آلودگی به محفظه جلوگیری می کند. از این نوع فلاش والو را می توان در محیط های بیمارستانی، مراکز ترک اعتیاد و… استفاده کرد.
  • فلاش والو وال هنگ: این نوع فلاش والو برای سرویس بهداشتی فرنگی که بر روی دیوار نصب شده به کار می رود و فلاش والو به وسیله پایه های مستحکم درون دیوار نصب خواهد شد.

 قیمت فلاش تانک با توجه به فاکتور های مختلف مانند جنس محصول، حجم محفظه، نحوه نصب و… مشخص می شود .

بررسی انواع فلاش والوها

انواع فلاش والوها

فلاش تانک با فلاش والو چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوات فلاش تانک با فلاش والو در نحوه عملکرد این دو نوع دستگاه می باشد و فلاش والو نسبت به فلاش تانک برتری های زیادی دارد. فرق فلاش تانک با فلاش والو آن است که فلاش والو به صورت هوشمند و اتوماتیک عمل می کند. فلاش تانک از جمله تجهیزات کلاسیک و قدیمی است که در سرویس بهداشتی به کار گرفته می شود. اما فلاش والو جزو تجهیزات مدرن و همگام با تکنولوژی روز دنیا به حساب می آید.
فلاش تانک ها معمولا به کمک اهرم، طناب یا دکمه کار می کنند. به این شکل که کاربر هنگام خروج اهرم یا طناب را می کشد و یا دکمه را به صورت دستی فشار می دهد و آب مخزن تخلیه می شود.
فرق فلاش تانک با فلاش والو آن است که در هنگام نصب فلاش والو سنسورهایی در چارچوب درب سرویس بهداشتی نصب می شود که جهت تخلیه مخزن به طور اتوماتیک عمل خواهد کرد. همچنین می توان با نصب چشمی سیستم فلاش والو را طراحی کرد.

تفاوت فلاش تانک با فلاش والو

نگاهی به مزیت استفاده از فلاش والو

مهمترین فرق فلاش تانک با فلاش والو در نحوه عملکرد سیستم این دو نوع مخزن نگهداری آب می باشد. در حال حاضر که هوشمند سازی محیط های مختلف مورد توجه کاربران قرار گرفته است، نصب فلاش والو می تواند مزایای زیادی داشته باشد.
اولین مزیت فلاش والو صرفه جویی در مصرف آب است. سیستم این دستگاه به گونه ای است که می توان حجم آب مصرفی را از قبل تنظیم نمود. همچنین می توان فلاش والو دو زمانه نصب کرد که بسته به نیاز، مخزن را در چند مرحله تخلیه کند.
مزیت دیگر فلاش والو خودکار بودن آن است. بیشتر افراد به ضرورت استفاده از فلاش والو پس از دفع فضولات اهمیتی چندانی نمی دهند و این باعث انتشار بوی بد و ایجاد آلودگی در محیط می شود. سیستم هوشمند فلاش والو این مشکل را برطرف خواهد کرد. عملکرد خودکار فلاش والو باعث می شود محیط به صورت مداوم تمیز و بهداشتی باشد.

مزیت استفاده از فلاش والو

بررسی مزایای استفاده از فلاش والو

در چه مواقعی از فلاش والو استفاده می شود؟

فرق فلاش تانک با فلاش والو آن است که از فلاش والو در محیط های عمومی می توان بهره برداری های فراوانی کرد. به عبارت دیگر در محیط های عمومی مانند هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی، فرودگاه، پادگان نظامی، زندان ها. مدارس، دانشگاه ها و… استفاده از فلاش والو ایده ای اقتصادی و کاربردی است.

در محیط های عمومی رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد. به کارگیری فلاش والو در چنین مواقعی کمک می کند که آلودگی و بیماری کمتر شود و محیط به صورت پیوسته تمیز باشد. تردد زیاد و شلوغی ممکن است مانع از آن شود که افراد فلاش تانک را استفاده کنند اما سیستم هوشمند فلاش والو با هر عبور و مرور مخزن را تخلیه و محیط را پاکیزه می کند.

استفاده از فلاش والو

چگونگی استفاده صحیح از فلاش تانک و فلاش والو

سخن آخر

در این نوشتار به فرق فلاش تانک با فلاش والو از جنبه های مختلف پرداختیم. از گذشته تا به امروز توجه به بهداشت برای افراد جامعه دغدغه بوده است. استفاده از فلاش تانک یکی از تجهیزات ضروری است که در سرویس بهداشتی به کار گرفته می شود. برای دور کردن مواد زائد از کاسه توالت و لوله فاضلاب تخلیه مخزن آب اهمیت زیادی دارد. کما اینکه در مواردی که امکانات کامل نیست با استفاده از آفتابه به تمیز کردن محیط دستشویی می پردازند. در حال حاضر با وجود سیستم پیشرفته ای مانند فلاش والو می توان به راحتی تمیزی و نظافت را در محیط سرویس بهداشتی به وجود آورد. استفاده از فلاش تانک اتوماتیک از انتشار بیماری جلوگیری می کند و سطح ایمنی و بهداشت محیط را بالا می برد.

نگاهی به فلاش تانک و فلاش والو

بررسی کردن تفاوت میان فلاش تانک و فلاش والو

سوالات متداول درباره تفاوت فلاش والو با فلاش تانک:

فرق اصلی میان فلاش تانک و فلاش والو توالت چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت در مکان قرارگیری آب است. در فلاش تانک، آب درون مخزن قرار دارد، در حالی که در فلاش والو توالت، آب مستقیماً در لوله تانک قرار دارد.

چگونه فلاش والو توالت عمل می‌کند؟

در فلاش والو توالت، آب به طور مستقیم از شبکه آب شهری به لوله تانک توالت می‌رسد و با انجام عمل فلاش، آب به دستگاه توالت منتقل می‌شود.

کدام یک از نظر صرفه‌جویی در مصرف آب بهتر است؟

فلاش والو معمولاً صرفه‌جویی در مصرف آب دارد زیرا آب به میزان مورد نیاز مستقیماً از شبکه آب شهری فراهم می‌شود و نیازی به مخزن ندارد.

از نظر بهداشتی یکی از این سیستم‌ها بهتر است؟

از نظر بهداشتی، هر دو سیستم می‌توانند به خوبی عمل کنند. اهمیت دارد که توالت به صورت منظم تمیز شود و سیستم فلاش به درستی عمل کند.

فلاش والو یا فلاش تانک توالت از نظر هزینه یکسان هستند؟

هزینه هر دو نوع فلاش به برند، مدل، و ویژگی‌های آنها بستگی دارد. اما به طور کلی، فلاش والو به دلیل تکنولوژی‌های مصرف کمتر آب ممکن است گران‌تر باشد.

همچنین شما میتوانید برای زیبایی بیشتر سرویس بهداشتی خود از فلاش تانک توکار (استراکچر ) و والهنگ استفاده کنید .

ما در لورنزا کوشیدیم تا برند های خارجی مانند توتو بوچی گبریت و… وهمچنین برند های ایرانی را گرد هم اورده و با بهترین قیمت به دست مصرف کننده برسانیم .

شما میتوانید برای خرید انواع والهنگ توالت فرنگی فلاش تانک صفحه کلید کاسه روشویی و….. از برند های معتبر داخلی و خارجی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه